Jak na překyselený organismus? Seznam zásadotvorných potravin

Díky rozmanité stravě získáváme potřebné minerály a vitamíny. A jelikož nemáme kolikrát důvěru v dovezené ovoce a zeleninu, tak raději sáhneme po doplňcích stravy. Co se doplňků stravy týče, měli byste vědět, že vitamíny je vhodné brát ráno, jen tak dodají vašemu tělu vitalitu. Minerály se doporučují brát večer, neboť naopak naše tělo uklidňují.

Dbáme nejen na dodávku nutričních látek, ale musíme se snažit o udržení rovnováhy pH vnitřního prostředí. Překyselený organismus vytváří ideální podmínky pro množení patogenních bakterií, hub, kvasinek a dalších škodlivých mikroorganismů. A pokud překyselením těla trpíte po dlouhou dobu – přímá cesta k rakovině.

Pět nejdoporučovanějších zásadotvorných potravin

  1. Pohanka

Skvělá náhrada pšenice. Navíc obsahuje rutin, ten dodává energii a je vítaný pomocník při léčbě a prevenci kardiovaskulárních chorob. Dělají se vám modřiny? Jezte pohanku.

  1. Mangold, kapusta, zelí

Tyto druhy zeleniny mají antivirové, antibakteriální a antikarcinogenní vlastnosti. Rozhodně vodu vyvařenou z této zeleniny nevylívejte, ale nechejte si ji na přípravu omáčky, případně ji vypijte. Úžasně zdravá věc!

  1. Meloun

Skvostný zdroj vitaminu A (betakarotenu), B1, B5, B6, C, E, draslíku, rostlinné vlákniny a kyseliny listové. Pravidelné pojídání melounu vás nabije energií. Meloun je také antikoagulant – pomáhá ředit krev, čímž se snižuje riziko srdečního infarktu a mozkové příhody.

  1. Lněná semínka a lněný olej

Lignany v nich obsažené vás chrání před rakovinou prsu, dělohy a prostaty. Vysoký obsah omega-3 mastných kyselin nelze taky opomenout – detoxikační program. Dále jsou lněná semínka doporučována na léčbu zácpy, snižují cholesterol a regulují hladinu cukru v krvi. Proč si třeba lněné semínka nepřidat do smoothies?

  1. Olivový olej

Top alkalická potravina, bohatá na mononenasycené mastné kyseliny a vitamín E. Léčebné účinky olivového oleje jsou všeobecně známé – snižuje riziko zánětů, taktéž snižuje frekvenci návalů horka u žen v přechodu, oceníte i jeho protizánětlivé účinky, potlačuje příznaky astmatu, osteoporózy a revmatoidní artritidy.

Kyselinotvorné potraviny

Jsou to všechny ty, které obsahují rafinované cukry, cereálie, ale i káva, alkohol, umělá sladidla, sycené nápoje, bílý chléb, koláče, pečivo a kouření také přispívá k tvorbě kyselosti.

Prospěšné zásadotvorné potraviny

Avokádo, brokolice, růžičková kapusta, kapusta, zelí, mrkev, květák, celer, cuketa, orientální houby (shitake, maitake, chanterelle a button), řasy (nori, kombu, wakame), pažitka, fíky, okurka, česnek, grep, banány, sójové klíčky, hrozny, zelené fazolky, med, kiwi, pórek, citron a limetka, ledový salát, mango, proso, cibule, pomeranč, papája, petržel, hruška, hrášek, ananas, ředkvička, špenát, jahody, rajčata, divoká rýže, dýně a sezamová semínka.